Bu yazı da evde çocuk bakan analara gelsin

Bu aralar çalışmadığım için Mavi bende. Çocuk da dünyanın en sessiz sakin, uslu, bebek arabasına koydun mu gıkını çıkarmadan duran, bi uyudu mu sabahlara kadar mışıl mışıl uyuyan, yemesi içmesinde hiçbir sorun olmayan pırlanta gibi bir çocuktu. Ancak ne olduysa bu son sene, ‘vermiş olduğu rahatlığın’ acısını çıkarırcasına ufak bir canavara dönüştü! Literatürde yok ama, bir 7 yaş sendromu yaşadığımız kesin. Bittim yeminle! Enerjim yetmiyor yaw oğlana.

Bir aydır da malum Avustralya yaz tatilinde, okul yok, haliyle Mavi benimle. Gerçi kendi bütün gün ‘ipad’ oynasa o mutlu olacak, ama ben de bilinçli anneyim –belki de gıcığım artık ne derseniz- sürekli ekrana bağlanmasın diye yok müzeydi yok hayvanat bahçesiydi falan gezdir gezdir, tükendim.

Neyse, ben artık kafayı tırlatıyordum ki, ‘Vacation care’ denen şeyin varlığını hatırladık ve bugün sabahın köründe babası götürdü. (Vacation care, okullar tatildeyken çalışan ailelerin çocukları için okuldaki bakım yeri. Her günkü aktiviteye göre de parası değişiyor, misal bugünkü etkinlik ‘Inflatable World’ e gitmekti, şu şişme zımbırtıların üstünde zıplama hoplama şeysi. Öğleden sonra da hava çok sıcak olduğu için su savaşı olacakmış, mayo ve havlu istediler, ne ala).

Akşamdan çantasını, yemeğini, giyeceği kıyafeti, havlusunu mavlusunu hazırladım ve sabah çok önemli bir şey olmadıkça beni uyandırmayın dedim! Ancak saat 10’da telefonla uyandım. Pardon biz sizi 10’da masaja bekliyorduk dedi karşıdaki ses. Ne akla hizmetse sabahın körüne almışım randevuyu, siz onu öğleden sonraya kaydırın lütfen dedim. Oohh masajlar filan demeyin, tamamen sağlık için, ‘Remedial masaj’ yaptıracağım sırtlarıma. Ne menem bir şeymiş onu da anlatırım bilahere. Kısacası bugün kendime biraz kıyak geçiyorum.

Fotoğrafta görmüş olduğunuz -artık evde ne varsa- kahvaltıyı hazırlarken Ed Sheeran’dan tekrar tekrar ‘Shape of You’ dinleyip, yerken de yeni keşfettiğim ‘Downtown Abbey’ dizisini izledim.

Çocuğuma bayılıyorum, o ayrı, ama sessiz sedasız -diziyi geçiyorum- bir şarkıyı bile başından sonuna kesintisiz dinlemek ne büyük lüksmüş arkadaş!
Şu okullar açılsa artık, dört gözle bekliyoruz.
Az kaldı.


Allah evde çocuk bakan analara kolaylık versin ve yaşasın ‘vacation care’ diyerek bitiriyorum sözlerimi.

Facebook'tan da takip edebilirsiniz


Yorumlar

En çok okunanlar

Isim Konusu

KIRKINI ÇIKARDINIZ MI?

Melbourne Gerçekleri Volume 1

Melbourne Gerçekleri Volume 2

Kültürel Kodlar

Yarra Valley Wineries / Şarabımızı nerde tatsak?

Ayakkabılarınızı mı çıkarırsınız, galoş mu alırsınız?

AVUSTRALYA GÖÇMENLIK BASVURUSU

Türkiye Tatili Sonrası Avustralya’ya Dönüş

Turuncu Balık