Okulda sharing günü

Mavilerin okulda her hafta Pazartesi ‘Sharing’i var. Evden bir şey götürüp sınıfta bunu sunuyor. Amaç topluluk önünde konuşmak, bir iki cümle de olsa evde bunun hazırlığını yapmak. Ancak olay amacından biraz şaşmış durumda. Nitekim çocuklar okula elma, armut ne bileyim hafta sonu yaptıkları resmi filan götürüp sunmuyor. Daha çok oyuncaklarını götürmeyi tercih ediyorlar. Haliyle, herkes en son alınan janjanlı oyuncağını anlatıyor diğerlerine. Çocuğa TV izletmiyoruz, reklamları canlı yayın sınıfta izliyor mübarek!
Geçen geldi, Beyblade istiyorum diye tutturdu. Çıktık bakmaya. Oraya bak buraya bak, neticede çıka çıka aptal bi topaç çıktı. Dükkandakiler dedi ki çok az kaldı, gelir gelmez hemen bitiyor, bu aralar çok popüler. Bildiğin topaç lan! Ama topaç deyip geçmemek lazım, tanesi 10 dolar! Nasıl bir pazarlamaysa artık. Bu tabi sırf topaç kısmı. Bi de bunun döndürme mekanizması var, içinde döndürmek için plastik kutusu var, hepsi ayrı. Sadece topacı alırım, nasıl döndürürsen döndür dedim. Anlaştık.
İki hafta geçti, bu sefer de ‘Fidget Spinner’ diye tutturdu. Oğlum o ne? Böyle döndürüyorsun. Nasıl yani? İşte döndürüyorsun. Neyse, dedim hafta sonu bakarız. Bugün derste (1. Sınıf Mühendislik) öğrencilerden birinin elinde vardı, gittim sordum dedim bu ne, meğer o aradığım şeydenmiş. Napıyosun bununla dedim? İşte döndürüyorsun dedi. Aynı cevap!
‘What for?’ dedim. Stresi alıyor dedi. Biz kalem çevirirdik elimizde dedim, gösterdim, fırt fırt döndürdüm, denedi, beceremedi. Kalem tutmayan bi jenerasyondan ne beklersin? Tutamıyor ki çevirsin!
Neyse ondan da aldık bi tane, akşam eve geldik Skype’tan dedesine gösterdi. Babam dedi ki oooo, stres çarkı mı aldınız? Yuh dedim ya, bütün dünya mı biliyor bunu?
Araştırdım ki ohooo ben çok geri kalmışım, meğer Amerika’daki okullarda trend olmuş da yasaklanmış bile, Mayıs 2017’de de Avustralya’da Ebay üzerinden en çok aranan şeymiş.
Tüm dünya oyuncağa hipnotize olmuş durumda. O derece ileri gitmiş. 
Yalnız işin ilginç yanı oyuncağın orjinali te 90larda tasarlandığı halde 2017 yılında patlamış olması. Bu arada feci dönüyor, bağımlılık yapması muhtemel. Bakalım daha neler gelecek? Bu ‘sharing’ başımıza iş açacak gibi.
“Sharing” mi “Marketing” mi belli değil.

Yorumlar

En çok okunanlar

Isim Konusu

KIRKINI ÇIKARDINIZ MI?

Melbourne Gerçekleri Volume 1

Melbourne Gerçekleri Volume 2

Kültürel Kodlar

Yarra Valley Wineries / Şarabımızı nerde tatsak?

Ayakkabılarınızı mı çıkarırsınız, galoş mu alırsınız?

AVUSTRALYA GÖÇMENLIK BASVURUSU

Türkiye Tatili Sonrası Avustralya’ya Dönüş

Turuncu Balık