Çok yazmaktan parmakta çıkan nasır

Mühendislikte verdiğim derste bir çocuk var, şimdi adını afişe etmeyeyim ama çok tipik bir Tü rk adı ve soyadı var. Neyse bu hafta masalarına gidip sordum dedim kim bu. Benim dedi biri, dedim adın Türke benziyor. Ha evet, sizde mi falan filan dedi, Türkçe konuşmaya başladık.
Burda doğmuş ama Türkçesi de harika. Dedi ki biz bi ara kesin dönüş yaptık, ben ilkokul beş ve orta1'i Ankara'da okudum, orda çocukları ne kadar çok çalıştırdıklarını gördüm, deli gibi çalıştımsa da bi türlü hıza yetişemedim. Annemlere nooolur geri dönelim diye tutturdum , tek çocuğum onlar da kırmadılar beni, ailecek yeniden Avustralya'ya döndük dedi . Burdakiler bilmiyor ki dünyanın başka yerlerinde çocuklar okulda ne çok çalışıyor ne çok ödev veriliyor, sonra burdaki eğitimden ağır diye şikayet ediyorlar dedi. 
On sekız on dokuz yaşındaki bi çocuğun bu bilinçte olması güzel. En azından mıy mıy şikayet etmek yerine elindekine dört elle sarılıyor. Mavi'yi de getirip yazdırayım diyorum Ankara'da okula da hanyayı konyayı görsün. Neeeeee, on kere 'B' harfi mi yapıcam diye ağlamasın, biz onar sayfa yaptık her birinden oluummm. Ne defterler bitti. Nasır çıkardı be parmaklarımızda daha ötesi var mı? Orta parmağında nasırı olmayan var mı allah aşkına?

Yorumlar

En çok okunanlar

Isim Konusu

KIRKINI ÇIKARDINIZ MI?

Melbourne Gerçekleri Volume 1

Melbourne Gerçekleri Volume 2

Kültürel Kodlar

Yarra Valley Wineries / Şarabımızı nerde tatsak?

Ayakkabılarınızı mı çıkarırsınız, galoş mu alırsınız?

AVUSTRALYA GÖÇMENLIK BASVURUSU

Türkiye Tatili Sonrası Avustralya’ya Dönüş

Turuncu Balık