Avustralya'da öğle yemekleri

Bu yemeğini evden getirme olayına bi türlü alışamadım. Hala kibar kibar -ve bence sağlıksız olarak- iki tost ekmeği arası kaşar domates marul yapıyorum. Arada avokado gibi çeşitlemeler de var ama hepsi bu, o iki karenin arasına ne sığarsa. Asyalılar ne güzel pilav üstü bilimum yemeklerini plastik kutucuklarına koyup mikrodalgayı gayet verimli bi şekilde kullanıyorlar sarımsak ve köri kokusunu yaydıra yaydıra. Bi gün sabahtan getirecem sucuğu, atacam mikrodalgaya, dalga dalga yayılacak kokusu...
Allahım, dünyanın en yaşanılır kentinde, böyle bi alım gücüne sahip bir ülkede, bu nasıl bi fakirliktir ya! Nerde benim o güzel yemekhanem, her bölümdeki çeşit çeşit kantinim, çarşı, Mimarlıktaki pilavüstü tavuk, Çatıdaki ev yapımı mezeler, Sosyal binadaki gurme yemekler? Odtüyü de bi özlemişim ki!
Şöyle bi ayak üstü tabldot yemeğe bile hasret kaldık ya. Neymiş Melbourne envayi çeşit lokantayla kafeyle doluymuş. Evet dolu, ama bu plastik kutu öğle yemeği kültürünü değiştirmiyor ki!
Mevzu para da değil, geçenlerde yıllık iki oda bi salon büyüklüğünde bi ev parası alacak kadar kazanan biriyle tanıştım, aa dedim sizin iş yerinin buralarda nereler var güzel yemek yenecek. Bilmiyorum, ben evden getiriyorum dedi. Hayır bi de evde böyle özene bezene dolmalı sarmalı düzgün ev yemeği yapsalar yanmayacam.

Yorumlar

En çok okunanlar

Isim Konusu

KIRKINI ÇIKARDINIZ MI?

Melbourne Gerçekleri Volume 1

Melbourne Gerçekleri Volume 2

Kültürel Kodlar

Yarra Valley Wineries / Şarabımızı nerde tatsak?

Ayakkabılarınızı mı çıkarırsınız, galoş mu alırsınız?

AVUSTRALYA GÖÇMENLIK BASVURUSU

Türkiye Tatili Sonrası Avustralya’ya Dönüş

Turuncu Balık