Maşrapa

Okuldaki odamın bulunduğu kattaki tuvaletlerden birinde yeşil plastik bir çiçek sulama kabı duruyor genelde, böyle ibrik gibi de uzun su dökülme yeri var. Ben de onu hep ilaçlama kabı filan sanıyordum, içine dezenfektan koyup tuvalete dökülüyorlar filan... Demin tuvaletlerdeki aynada kendime bakarken, kafası kapalı ağır makyajlı bi kız girdi içeri ve yerden yeşil suluğu alıp, içine su doldurdu. A-aaa dedim hiç kız temizlikçi yoktu okulda, gerçi bi düşününce hiç temizlikçi yok -o da ayrı enteresan-. Nasıl ya dedim bi an; temizlikçi Arap mı? Bi Dubai’li kızın gelip de burada, hele de bu süslü kılıkta iş yapması, çok absürd geldi, değil burada kendi ülkelerinde bile çalışmadıklarından...
Neyse olay anlaşıldı, meğer kız tuvalete girmiş, o da benim gibi öğrenciymiş. O suluğu da hacetlenirken kullanacakmış –alafaranga tuvalette de nasıl beceriyorsa artık-. Biraz oyalandım, saçımı yaptım, rujumu tazeledim, içeriyi dinledim. İşini bitirince fışır fışır döktü suları valla. İnsanlar alışkanlıklarından vazgeçemiyor...
Hadi madem başladık, bi tuvalet hikayesi daha anlatayım. Geçenerde burada tanıştığımız Türklerden birinin evine davetliydik, gittik; kekler börekler çaylar çörekler harika. Neyse tuvalet vakti geldi. İçeri girdim kitledim kapıyı. Klozette böyle bi nasıl desem garip bi mekanizma takılı, üzerinde de düğmeler, o beyaz yuvarlağın üzerinde uzaktan kumanda gibi bi alet takılı işte anlayın. Ben de anlamaya çalışıyorum, acaba şu kendi kendini temizleyen tuvalet oturaklarından mı detarjan döküyor ya hani, sonra kendi etrafında dönüyor temizliyor filan. Sonra dedim lan burası ev, ne gerek var yani...
Her gördüğü düğmeye basmamalı insan! Bi deneyeyim dedim neymiş –bu arada daha oturmadım ha, ayaktayım-. Düğmelerden birine basmamla suyun bir anda ok gibi fırlayıp ta karşıki duvara çarpması bir oldu. Allah dedim iyi ki oturmuyordum, bu tazyikle sanırım ‘yandım allah’ diye fırlamıştım oturduğum yerden. Tabi ki diğer düğmeleri deneyemedim korkumdan, ama pek de merak ettim doğrusu. Evin sahibiyle de yeni tanışıyoruz, sorsam belki ayıplayacak beni ayyy bilmiyor musun, sizde yok mu, k.çınızı yıkamıyo musunuz diyecek.

Sanırım bu Batı tipi taharet musluksuz tuvaletleri Türk tipine dönüştürmek için kullandıkları Japon icadı bir aletti. Şimdi sapık mısın manyak mısın demeyin, unutmayın bir endüstriyel ürün tasarımcısıyım, ayrıca da mezuniyet projem alaturka tuvaletti. O nedenle her türlü tuvalet muhabbetiyle ilgiliyim...

Yorumlar

En çok okunanlar

Isim Konusu

KIRKINI ÇIKARDINIZ MI?

Melbourne Gerçekleri Volume 1

Melbourne Gerçekleri Volume 2

Kültürel Kodlar

Yarra Valley Wineries / Şarabımızı nerde tatsak?

Ayakkabılarınızı mı çıkarırsınız, galoş mu alırsınız?

AVUSTRALYA GÖÇMENLIK BASVURUSU

Türkiye Tatili Sonrası Avustralya’ya Dönüş

Turuncu Balık