Hayal mi Gerçek mi

Mavi’nin son düşkünlüğü ‘hero’lar. Ve genelde de Batman Spiderman gibi uçan kahramanlar. Her gün ayrı bir karakterin maskesini çizip boyuyoruz, babasının eski tişörtlerini kesip biçerek yerlere kadar inen pelerinler yapıyoruz. Ondan mutlusu yok. Her kıyafetinin üzerine o pelerinleri geçiriyor, maskesini takıyor, masalar kanepeler üzerinden atlıyor. Yollarda ise pelerininin ucundan tutup açarak kendi gölgesine bakıp koşuyor (yarasa adamın gölgesine benziyor mu diye de kontrol ediyor arada) ve tabi soruyor: ‘Ben de uçabilir miyim?’.

Ç. bu konuda çok net: ‘Hayır Mavi, onlar gerçek değil, birer karakter, sen uçamazsın’. Tabi ki haklı, istiyor ki çocuk kendini evin damından uçacam diye atmasın. Ama bir yandan da çocuğun tüm hayal gücünü mü öldürüyoruz diye  de düşünmeden edemiyorum. Çok mu realist yetiştiriyoruz? Çocuk ne güzel maskesiyle peleriniyle ‘role-playing’ yapıyor, bir karaktere bürünüp ona uygun rol kesiyor, hayal kuruyor.
Ben ortamı yumuşatmaya çalışıyorum: ‘Evet Mavicim, Batman uçuyor, ama o bir insan değil, insanlar uçamaz, o bir yarasa adam.’
‘Ama baksana insan gibi görünüyor ağzı’ diyor karşılık olarak.
‘O bir karakter’ diyorum.
‘Karakter ne, nasıl karakter olunuyor’ diye soruyor.
‘Kostüm giyiyorsun’ diyorum.
Memnun olmamış bir ifadeyle gidiyor.

Sonra soruyor Santa Claus gerçek mi? Eh buradaki her çocuk inanıyor buna, nereye gitsek bir Noel Baba, soruyor ne hediye istiyorsun? Geyiklerin uçurduğu kızaklarla geliyor Santa, evlere bacadan giriyor ve çocukların hediyelerini bırakıyor. Mavi yine soruyor: Geyikler uçabilir mi? Yok Mavi uçamaz. E o zaman Noel Babanın geyikleri nasıl uçuyor? Santa bir karakter diyorum, onun geyikleri de özel. E o zaman gerçek değil mi diyor. Ç. yine tüm ciddiyetiyle ‘gerçek değil’ diyor köşesinden. ‘Hayır yalan Mavicim’ demek istemiyor yüreğim, bırakayım inansın bir kaç sene daha.

Bir süre sonra gerçek ve fiction o kadar karışmış ki birbirine, kim insan, kim hayali kahraman, kim film kahramanı, artık dananın koptuğu yere gelmişiz haberimiz yok. Öyle bir soru geldi ki dün ne diyeceğimi şaşırdım, ‘anne possumlar da karakter mi?’. Yok Mavi ne karakteri, her gece çatımızda tıkır tıkır yürüyorlar ya.


Sonra tabi bir de dinozorlar var, nesli tükenenler, onların bir zamanlar var olduğunu ama şimdi olmadığını anlatıyorum. Peki ya ejderhalar diyor? İşin içinden çıkmak zor...

Yorumlar

Unknown dedi ki…
Merhaba. Blogunuzu öylesine biseyler karıştırırken buldum ve çok beğendim. Hele de küçük maviniz ve sürekli farklı ülkelerde geçirdiğiniz günler:) şu an üniversite öğrencisiyim ve her yazınız sanki istediğim hayata dair spoiler:) merak ettiğim şey ise neden sürekli ülke ülke gezdiğiniz bunun cevabını alırsam çok mutlu olurum :)
borulce dedi ki…
Neden sürekli gezdiğimiz sanırım biraz rahatsızlıktan kaynaklanıyor:) Hep bi merak...

En çok okunanlar

Isim Konusu

KIRKINI ÇIKARDINIZ MI?

Melbourne Gerçekleri Volume 1

Melbourne Gerçekleri Volume 2

Kültürel Kodlar

Yarra Valley Wineries / Şarabımızı nerde tatsak?

Ayakkabılarınızı mı çıkarırsınız, galoş mu alırsınız?

AVUSTRALYA GÖÇMENLIK BASVURUSU

Türkiye Tatili Sonrası Avustralya’ya Dönüş

Turuncu Balık